Constanța se schimbă. Încet dar sigur, orașul lui Ovidiu începe să se
trezească, să se dezmorțească, să trăiască și să se bucure de viață. De trei
ani surprind aproape zilnic dinamica orașului, văd cum lucrurile se mișcă, cum
oamenii capătă încredere, cum case aproape moarte încep să prindă viață, cum
străzi până mai ieri neștiute sunt astăzi scotocite de turiști în căutarea unor
locuri surprinzătoare. Alături de aceștia, redescopăr și eu Constanța și
poveștile sale.
Ascult
istoria caselor din peninsulă și a descoperirilor arheologice, simt zgomotul și
mirosurile mahalalelor multietnice, admir arhitectura și spiritul de
conviețuire într-un spațiu concentrat ale numeroaselor lăcașe de cult, mă mir
de fiecare străduță nouă pe care o străbat, asemenea unui turist care pășește
pentru prima dată pe aceste meleaguri,
Recunosc că
am fost mereu invidios pe orașe precum Sibiu, Iași sau Brașov care, cu
sprijinul companiilor mari, reușeau să pună în practică proiecte de excepție,
și nu mă gândeam că și Constanța o să ajungă vreodată, alături de București si
Cluj, parte dintr-o inițiativă de promovare urbană, la nivel global. În anii în
care am contribuit la a face cunoscute locuri frumoase din Constanța, am adunat
multe povești interesante și tot atâția prieteni care, fără să vrea, s-au
transformat în ambasadori ai acestor locuri.
Ieri,
împreună cu unii dintre aceștia, am fost provocați să descoperim locuri noi din
oraș. A fost o experiență interesantă, oferita de Heineken în campania „Open
Your City” și m-am bucurat că trei din cele patru
obiective cu care organizatorii evenimentului care au reușit să ne surprindăse află deja în ghidul nostru
“Constanța City Walking Guide”. O să vă dau doar un prim indiciu: experiența a
pornit din Farul Constanța. Vă las să descoperiți singuri celelalte trei
obiective, prin intermediul fotografiilor de mai jos. M-aș bucura să aflu că le
cunoașteți și că le puteți descrie într-un scurt comentariu.
A fost o
experiență deosebită, pentru că m-am aflat alături de cei mai buni exploratori
și promotori ai orașului Constanța, care au oferit cu dărnicie din tolba lor de istorioare. Mimii care ne-au surprins pe
întreg traseul, panorama orașului fotografiată de la înălțimea farului, berea
rece cu numele orașului savurată în Portul Constanța sau plimbarea prin centrul
vechi care avea să culmineze cu un tablou de grup realizat pe stradela
Vântului. O poveste inedită, creată de Heineken, care ne-a surprins la fiecare
pas și ne-a adus mai aproape de locurile pe care lângă care treceam și rareori
le acordam atenția cuvenită.
Dar unde
putea să se încheie o astfel de plimbare, dacă nu în Piața Ovidiu, locul în
care Heineken a instalat un display, prin intermediul căruia poți să introduci cele
mai spectaculoase și inedite locuri din oraș și să le împărtășească cu alți
iubitori ai mediului urban? Cu cât adaugi mai mute locuri pe harta orașului, cu
atât ai mai multe șanse să devii ambasador pentru Constanța și să trăiești o
experiență Heineken, în alte două orașe. Vei avea parte de tratament
exclusivist si te vei bucura de experiențe inedite, așa cum doar Heineken ne-a
demonstrat că le poate oferi.
Labels: Constanţa, Dobrogea, evenimente, experienţe, Locuri de vizitat, România, turism