Carnavalul Mamaia 2014 cu bune şi cu rele

Ştiu că o să ating un subiect destul de controversat însă o să încerc să analizez la rece Carnavalul din Mamaia, cu bune şi cu rele. 


Încep prin a spune că am fost de câteva ori la Carnavalul de la Venezia - unul dintre cele mai importante din Europa - şi la carnavaluri de mai mică amploare, din diferite oraşe din Italia, aşa că am acumulat ceva experienţă în acest domeniu. Anul acesta am vrut să văd pentru prima dată cum arată Carnavalul din Mamaia şi am să-l compar, chiar dacă unora o să li se pară uşor exagerat, cu carnavalul de la Viareggio, unde defilează carele alegorice. Am fost, am văzut, am fotografiat şi în continuare o să vă povestesc cum a fost. 



Dacă celelalte carnavaluri sunt legate de un moment religios, la Mamaia evenimentul coincide cu deschiderea sezonului estival. Nu suntem singurii, pentru că, de exemplu, şi la Helsinki carnavalul are loc în iunie, din cauza temperaturilor. Nici la Constanţa nu mi-aş imagina un carnaval în perioada februarie – martie, aşa că nu văd o problemă alegerea lunii iulie pentru organizarea unei astfel de manifestări. 


Organizarea
Traseul a fost stabilit anul acesta pe promenada recent renovată, care le-a asigurat carelor alegorice prezentate de cluburile din staţiunea Mamaia o vizibilitate mult mai mare, comparativ cu alţi ani. Chiar dacă nici eu nu credeam în urmă cu o lună, porţiunea de promenadă Perla – Rex este funcţională şi a reuşit cu succes să facă faţă numeroşilor participanţi la paradă. Singura problemă a fost aceea a parcărilor neîncăpătoare, eu găsind un loc prin zona Rex abia pe la 20.30. În rest, probleme majore legate de organizare nu am văzut să apară.
Parada a început, la ora 21, în parcarea de la intrarea în staţiune (telegondolă) şi s-a oprit în piaţeta de la Cazino. Aici, după un scurt moment istorico-politico-teatral, toate cluburile participante au prezentat câteva minute de show. Spectacolul s-a încheiat în jur de 0.30 într-o atmosferă de discotecă. 


Carele alegorice
Din start trebuie să menţionez faptul că unii dintre cei implicaţi s-au străduit să se prezinte cât se poate de bine, în timp ce alţii nu au făcut decât act de prezenţă. Carul primăriei, cel care a deschis parada, s-a remarcat prin prezenţa primarului "Cezar" şi a "Cleopatrei" Mihaela Rădulescu. 







La capitolul "cele mai frumoase butaforii", preferatul meu a fost de departe carul alegoric al clubului LE GAGA, care a impresionat atât prin formă, culoare şi originalitate, cât şi prin eleganţa animatoarelor.



Un alt car deosebit a fost şi acela al Crema Summer Club, unde am remarcat două costume superbe. Din păcate cei care purtau aceste costume păreau că nu aveau habar pentru ce se aflau acolo. Păcat, întregul ansamblu se baza pe imaginea lor, iar ei nu au ştiut să se ridice la nivelul general al întreagii echipe. 



Pentru că tot vorbim de animatoare, o să ajungem la carul clubului EGO,  în formă de vapor. În acest caz, animatoarea centrală a ştiut, cu veselie, eleganţă şi bun gust, pe întreaga durată a evenimentului, să creeze atmosferă şi o imagine pozitivă clubului.



BELLAGIO a participat cu impresionantul său car alegoric, atmosfera a fost deosebită însă animatoarele destul de apatice, pe final chiar obosite.


PRINCESS SUMER CLUB şi-a dat silinţa, însă reprezentarea frontală, cam kitsch-oasă, a acoperit total veselia de pe platforma carului. Cam la fel s-au prezentat şi cei de la CLUB LUV



Au mai fost motocicliştii de la COYOTE UGLY şi un Americam Truck al celor de la TAN TAN BEACH, însoţiţi de o gaşcă veselă de toboşari, care chiar au avut succes.


Spre final au defilat cei de la FRATELLI CLUB, cu o prezenţă total lipsită de inspiraţie şi talent: un simplu autobuz englezesc, fără muzică, fără animatoare, într-un cuvânt fără sare şi piper.




Show-urile cluburilor
Pe scena din piaţeta Cazinoului au urcat rând pe rând participanţii cluburilor participante. Toţi au încercat să facă show însă cei mai mulţi NU AU REUŞIT. Pentru că businessul lor se sprijină în proporţie covârşitoare pe show, mă aşteptam să reuşească să impresioneze prin prestaţie. Aşa cum spuneam, nu a fost vorba de prezentări impresionante, iar unii chiar au fost lamentabili. Princess, Crema, Le Gaga sau Tan Tan au mai încercat câte ceva însă s-au prezentat la un nivel destul de scăzut pentru amploarea evenimentului. 







Publicul
Am scris în urma evenimentului dedicat velierelor din portul Constanţa că am fost surprins de faptul că am văzut un altfel de public, mai „viu”, care reacţiona la impulsul scenei, poate şi pentru faptul că era un public tânăr. 

La carnaval a fost lume foarte multă, neaşteptat de multă,  însă am văzut participanţi apatici, care nu rezonau în niciun fel cu atmosfera la care erau invitaţi să ia parte. În afară de vânturarea telefoanelor, tabletelor, „săpunurilor” sau „tunurilor”, nu am văzut pe nimeni care să aplaude, nici să cânte sau măcar să huiduie dacă ceea ce vedeau nu era pe placul lor. 

Ca să revin la atmosfera de la Viareggio, nu spun decât că-mi doresc ca lumea măcar să aplaude la trecerea carelor alegorice, mulţumind astfel celor care s-au chinuit să organizeze acest spectacol….Ca să nu mai spun că acolo lumea vine costumată cu ce găseşte pe acasă  sau închiriază cu sute de euro un costum, sau cumpără măcar o pălărie sau o trompetă, pentru a avea sentimentul că participă la o sărbătoare. Nu este prima dată când văd această diferenţă între noi şi occident, însă se pare că mulţi dintre noi am uitat să ne bucurăm de lucruri simple şi că nici nu ştim cum să reacţionăm, rămânând de multe ori într-o stare de apatie generală. Poate că şi din acest motiv animatoarele erau total lipsite de chef…


Concluziile o să le trageţi fiecare. Rămân de părere că a fost un eveniment reuşit şi care, lăsând la o parte toate aspectele politice, ar putea să reprezinte un moment important pentru atragerea turiştilor către litoral. 



Momente



Labels: , , , ,