Am scris într-o postare anterioară despre facilităţile create pentru biciclete şi biciclişti, dar să vedem
cum este viaţa unei biciclete în Italia. În primul rând, când doreşti să achiziţinezi una, nu urmăreşti aceleaşi criterii ca pe la noi. Nu
trebuie să fie „fitză”, nici prea colorată, nu trebuie să aibă multe viteze sau
suspensii pe gaze, din simplul motiv că ne cumpărăm o bicicletă de care să ne
folosim zilnic şi nu pentru a participa la competiţii de mountain bike prin
oraş. Deci, din start trebuie să ne orientăm spre o bicicletă clasică, mult mai
comodă, ca aceea a bunicului nostru, vechiul „Tohan”. În continuare se
stabileşte tipul bicicletei: dacă este pentru doamne, este clar, dar şi unii
bărbaţi le preferă pe cele fără cadru înalt, pentru un motiv foarte simplu: „se
fură mai puţin cele de damă”J Dacă am ajuns şi la acest capitol, putem să ne dăm
seama de ce bicicleta pe care urmează să ne-o cumpărăm nu trebuie să iasă
foarte mult în evidenţă...SE FURĂ...şi în ţările civilizate? Da chiar şi aici.
Ultima modă în materie de accesorii pentru biciclete este lanţul antifurt trainic, cât
mai mare, cât mai vizibil şi cu lacăt clasic. Este singura cale de a descuraja
hoţii de biciclete. V-am povestit despre hoţi pentru că ei sunt un element
puternic legat de viaţa unei biciclete. După ce se fură, bicicletele se recompun precum un puzzle şi sunt vândute în
alte localităţi prin „mercatino dell'usato” - un soi de talcioc de la noi, sau prin micile
ateliere de reparaţii biciclete, la preţuri cuprinse între 40 şi 70 Euro. De
regulă, acestea sunt foarte bune, însă, dacă ne dorim o bicicletă nouă, o
putem cumpăra din supermarketuri la preţuri cuprinse între 120-250 Euro. Pentru biciclete există o mulţime de accesorii, plecând de la cele obişnuite până la cele mai ciudate, excentrice chiar, cum ar fi suportul pentru umbrelă
- care ne
ajută să pedalăm cu umbrela deschisă, coşul pentru căţel, sau căruţul pentru copii, tractat. Dacă se strică sau este descompletată de răuvoitori, bicicleta poate fi dusă de către proprietar la un
atelier specializat, unde pentru 10-20 euro este readusă la viaţă, sau moare, devenind
o statuie în locul în care şi-a găsit sfârşitul.